چاپ
بازدید: 833
انواع وبسایت ها با توجه به هدف کسب و کار شما

شبکه وب بسیار گسترده است و بیش از ۲ میلیارد وب سایت در اینترنت است همه این وب سایت ها در تلاشند تا میان رقبای بسیار زیادی که وجود دارد بتوانند درصد بالایی از توجه مردم را جلب کنند.
شاید خیلی از شرکت ها و سازمان ها تصور کنند احتیاجی به وبسایت ندارند و یا هزینه برای ساخت یک وب سایت حرفه ای و اصولی را بی اهمیت بدانند ولی این افراد باید این را بدانند که انواع مختلفی از وبسایت وجود دارد که سازمانی مطابق با نیازهای خود یا هر کسب و کار ترکیبی از چند نوع یا یکی از آنها پیاده سازی کند تا اینکه بتواند به بهترین صورت از آن استفاده کند.


۱۰ مورد از انواع وب سایت پرکاربرد:


دسته بندی وب سایت ها


یکی از انواع دسته بندی وب سایت ها از نظر پیاده سازی و نحوه طراحی است انواع وب سایت از نظر پیاده سازی و نحوه طراحی را می توان به وب سایت های دینامیک و استاتیک تقسیم بندی کرد.

١. وب سایت های بلاگی


وب سایت هایی محتوا محور هستند که به صورت مرتب با محتوای جدید به روز می شوند. این محتوا به شکل های مختلف ویدیو، تصویر، یا مقاله باشد. هدف وب سایت های بلاگی، انتشار محتوا درباره موضوعات جذاب و خاص برای جذب مخاطب است و همچنین وب سایت های بلاگی معمولاً با CMS یا سیستم های مدیریت محتوا پیاده سازی می‌شوند. چون که کار با این سیستم ها بسیار آسان و راحت است و صاحبان کسب و کار ها به راحتی می‌توانند محتوا را به روز رسانی یا منتشر کنند

٢.وب سایت شبکه های اجتماعی


همه ما توییتر و فیسبوک و اینستاگرام را به عنوان شبکه های اجتماعی به خوبی می‌شناسیم. اما سایت های رسانه های اجتماعی می توانند شکل های دیگری هم داشته باشند این سایت ها معمولاً به این دلیل ایجاد می‌شوند که به افراد اجازه می‌دهند ایده، افکار یا تصاویر خود را به اشتراک بگذارند و یا اینکه به راحتی در رابطه با موضوع خاصی به افراد دیگر ارتباط برقرار کنند.

٣. وب سایت معرفی نمونه کار


وب سایت های پورتفولیو وب سایت هایی است که به نمایش نمونه هایی از کارهای گذشته اختصاص داده شده اند افراد متخصص به ویژه فریلنسرها که می خواهند کیفیت کار خود را نمایش دهند خودشان را معرفی کنند می‌تواند از این وب سایت ها استفاده کنند ساخت این از وب سایت ها خیلی ساده تر از وب سایت های فروشگاهی و تجاری است. تمرکز وب سایت های پورتفولیو فقط بر ارائه نمونه کار و رزومه است.

۴. وب سایت مجله ای و خبری


وب سایت های مجله ای و خبری، از لحاظ ساختاری مانند وب سایت های وبلاگی هستند با تفاوت اینکه به جای تمرکز و موضوعات با تفاوت اینکه به جای تمرکز بر موضوعات تخصصی و مرتبط، وقایع خبری را بررسی می‌کنند.

۵. وب سایت ویکی


وب سایت هایی هستند که کاربران می‌توانند در آن در زمینه تولید محتوا با هم همکاری کنند. ویکی پدیا، معروف ترین وب سایت ویکی است. وب سایت های ویکی بر اساس دسته بندی های مختلف و موضوعات می توان ایجاد کرد.

۶. وب سایت فروم


می‌توان فروم ها را به عنوان پدر شبکه‌های اجتماعی معرفی کرد. انجمن ها یا وب سایت های فروم افراد را قادر می کند تا در مورد موضوعات با یکدیگر تعامل داشته باشند، سوال بپرسند و بحث کنند. همچنین وب سایت های فروم باید دارای ویژگی های مهمی از جمله این موارد زیر باشند:
امکان جستجوی دسته‌ بندی ها و موضوعات مختلف
نمایش تاریخ
دیزاین بخش کامنت ها

٧. وب سایت فروشگاهی


یکی از انواع وب سایت های پر تقاضا و محبوب برای طراحان سایت، وب سایت های فروشگاهی است. کسب و کارهای جدیدی روزانه راه اندازی می‌شوند که برای فروش محصولات خود احتیاج به وب سایت فروشگاهی دارند. خوب است بدانید که کسب و کارها برای داشتن یک سایت فروشگاهی استاندارد و اصولی هزینه های بالایی را پرداخت می کنند.
اِلِمان و عناصر های ضروری در وب سایت های فروشگاهی حرفه ای و استاندار شامل موارد زیر است:
سبد خرید که به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند محصولات مورد نظرشان را حذف و یا به آنها اضافه کنند.
امکان ایجاد تخفیف روی محصولات
درگاه پرداخت مطمئن و امن برای تراکنش ها
امکان قیمت گذاری محصولات
دریافت گواهیSSL و یا ناوبری آسان Page navigation
امکان اعمال فیلتر های مختلف توسط کاربر روی محصولات
به صورت بهینه ایجاد صفحات دسته بندی محصولات
قابلیت جستجو در سایت

٨. وب سایت شرکتی


وب سایت های شرکتی و تجاری به وب سایت هایی می‌گویند که به معرفی یک کسب و کار خاص اختصاص دارند. وب سایت های شرکتی بیشتر برای معرفی برند شرکت، و لوگو و همچنین معرفی خدمات و محصولات آن شرکت ساخته می‌شود. به عبارت دیگر هر کاربر با جستجوی سازمان یا نام برند یک شرکت انتظار دارد دسترسی به وب سایت آن شرکت را داشته باشد، و در غیر این صورت آسیب به وجه حرفه‌ای شرکت وارد خواهد شد.
همچنین وب سایت های شرکتی اغلب بر خلاف وب سایت های فروشگاهی مستقیماً برای فروش محصولات استفاده نمی‌شود بلکه وب سایت های شرکتی با معرفی خود، محصولات و خدماتشان کاربران را برای مراجعه حضوری به آنها و اطلاعات بیشتر با آنها تماس بگیرند تشویق می کنند.
بعضی از مهمترین عناصر ضروری در وب سایت های شرکتی موارد زیر هستند:
ناوبری سریع
لوگو
دیزاین و طراحی جذاب
صفحه تماس با ما و درباره ما

٩. وب پورتال


وب پورتال اغلب برای اهداف داخلی سازمان، یک کسب و کار، مدرسه یا موسسه ایجاد می شوند. این پرتال ها معمولاً دارای یک بخش لاگین برای ورود کاربران مختلف است. برای مثال، وب سایت دانشگاه ها شامل یک وب پورتال است که به دانشجویان این اجازه را می‌دهد به واحدهای درسی، نمراتشان و... دسترسی داشته باشند.
برای پیاده سازی وب پورتال ها معمولاً به برنامه نویسی و طراحی پیچیده تری نسبت به سایر وب سایت ها احتیاج است.

١٠. وب سایت آموزشی


وب سایت های مؤسسات آموزشی و همچنین ارائه دهندگان دوره های آنلاین جزء وب سایت های آموزشی قرار می‌گیرند. ارائه اطلاعات مربوط به یک موسسه آموزشی و ارائه مطالب آموزشی به بازدیدکنندگان هدف اصلی این وب سایت ها است